Sista skidåkningen

2013-03-29 @ 23:32:00
Idag åkte skidorna fram!! Jag var lite nervös eftersom att jag inte har rört dom sen Vasaloppet :) Snön är knapp här i Småland men med lite konstsnö (läs: IS), vilja och ett enormt sug att få stå på skidorna, innan det är dags för flip-flops hehe, så gick det bra. Bra överkroppsträning blev det i alla fall (1 mil stakning i princip)

Har nu också skaffat mig en bike till Vätternrundan. Den har några år på nacken om vi säger så.. men ÄH jag har 28 timmar på mig att ta mig runt sjön, hehe.

Dags att våga utmana

2013-03-28 @ 13:27:46
Känner ni att det står helt stilla? Då är det dags att UTMANA sig själv. Testa på en svårare variant av övningen, testa på en helt ny träningsform, testa att köra superset, triset, att kötta så mycket ben att ni inte kan ta er där ifrån utan att krypa. Lägg på mer vikt. VÅGA!

Det är oftast små små detaljer man snurrar in sig i när det egentligen bara är att ta i lite mer eller våga lite mer. Chocka kroppen helt enkelt. Vänd på löprundan tex. Då bli den där nerförsbacken i början en fin uppförbacke på slutet.

Jordnötsbollar

2013-03-27 @ 12:00:00
Imorse slängde jag ihop några jordnötsbollar. Jag höftade lite men dom innehåller jordnötssmör (som du har gjort själv ;)), dadlar, vaniljpulver, kokosflingor, kakao, agavesirap & hallon. Mixade ihop allt, rullade dom till bollar och sen in i frysen någon timme. Sen doppade jag dom i mörkchoklad. 

Lätta att göra, mäktiga och goda!

Så tycker jag

2013-03-26 @ 22:12:28
Tänkte bara slänga in en liten recension som utlovades efter att jag hade läst boken "Det blir alltid som man tänkt sig". Jag har ungefär ett ord att säga: GRYM! Jag har den liggandes i väskan så Olof kan följa med mig vart jag än går :) Den är ju nästan gratis som pocket också. Ni borde verkligen läsa den.


Happy monday

2013-03-25 @ 21:58:13
Då har en ny vecka rullat igång. Visst vore det gött att bocka av något från "Att göra"-listan som har stått där alldeles för länge nu? Eller bara att våga göra något som vi länge har tänkt att göra men inte riktigt vågat. Det gör vi denna veckan tycker jag.

Imorgon snörar jag på mig spinningskorna för att kötta någon mil på cykel. Hur ser er träningsvecka ut?

Torsdag

2013-03-21 @ 12:17:00
Just nu sitter jag och filar på träningsplaneringar och föreläsningsmaterial! Jag har börjat inse att det enda som funkar är att kasta sig rätt ut.

Ska därför kasta mig ut i detta snökaos snart och köra lite backintervaller. Ikväll hoppar jag i PT-kläderna! WOPPA GANGNAM STYLE.

Hur ofta tränar ni?

2013-03-21 @ 11:29:47
Det vore grymt bra om ni skulle vilja svara på denna frågan.. Skriv gärna en liten motivering också om ni orkar :)


Omröstningen Hur ofta tränar ni? finns på fnul.se.
Skapa enkäter gratis och snabbt! (Gratis och ingen registrering krävs)

Actic

2013-03-15 @ 07:00:00
Men visst är det så! Jag jobbar numera som PT och instruktör på Actic i Lund. Så mina kära Lundabor, om ni vill träna med mig så vet ni vart jag finns :)


Det blir alltid som vi tänkt oss

2013-03-14 @ 07:30:00
INSTÄLLNINGEN! Det krävs rätt inställning nu. Vi ska nå målet om 3 månader! Det finns liksom inget annat. Och vet ni vad det bästa är? Vi kommer ATT fixa det.

Som jag skrev innan, PLANERING. Vet ni med er att det är på kvällarna det är som svårast, försök att träna på morgonen/förmiddagen istället. Försök se möjligheterna istället för att "detta kommer inte gå".

Jag har börjat läsa boken "Det blir alltid som man tänkt sig". Har bara hört massa gott om den och det är precis vad som behövs nu.

KÖR NU! :)

Laxpasta med spenat

2013-03-13 @ 18:23:00
Dagens lunch fick bli laxpasta med spenat. Inspiration från Mitt Kök som gjorde laxpasta med ärtor igår. Dock ändrade jag lite i det..bland annat spenat istället för ärtor! Väldigt gott blev det!

2 bitar
fryst laxfilé

fullkornspasta
½ gul lök
2 vitlöksklyftor
2 dl crème fraiche
spenat
citron
svartpeppar
salt
olja

Koka pastan.
Hacka löken och vitlöken fint. Stek det sen i olja.
Ha i crème fraichen och rör runt.
Tärna laxen, peppra och salta bitarna innan du har i dom i stekpannan.
Jag stekte bitarna lite lätt först innan jag lät dom koka i såsen.
Pressa ner lite citronsaft och tillsätt sen spenaten.
Jag tyckte min sås blev lite för tjock så jag tog några matskedar från pastavattnet och hade i.
Ös på med svartpeppar på slutet.



Bon appétit!

Steg för steg

2013-03-13 @ 08:43:00
GODMORGON!

Planeringen är gjord! Det är bara att sätta igång. Vi börjar med 3 månader. Här väntar vi inte på någon måndag eller den första i nästa månad utan nu är det bara att sätta igång.

Ett tips kan vara att berätta för era nära och kära att ni nu under 3 månader ska jobba mot ett mål. Det kan vara skönt att få stöd men också att dom förstår att ni kommer vara väldigt fokuserade på er själva och erat mål nu. Man får lägga allt fokus på sig själv, det är inte egoistiskt! Det kanske behövs 1 månad innan allt bara flyter på av sig själv men ge er själva den månaden!

Tanken är inte att ni ska göra en helomvändning nu som bara håller i 2 veckor. Ta steg för steg. Sätt upp ett rimligt mål för hur många träningar i veckan ni minst kommer att kunna köra, varje vecka! Sen om det blir fler, BONUS!

PLANERING. PLANERING. PLANERING.
 

Våga köra

2013-03-12 @ 11:24:00
Dagens frukost: smörstekta äpplen toppat med kanel, jordnötssmör, blåbär, granola, kokos & yoghurt! Fin start på denna dagen.

3 månader kvar till Vätternrundan. Dagen kommer bestå utav planering. Jag ska se vad jag kan göra med min kropp under denna tiden. Bra kost och träning kommer ge resultat men nu ska jag bara våga få resultat också. Våga satsa och bara köra.

Har ni något speciellt som händer om 3 månader? Något som kan motivera er? Ett mätbart, realistiskt och tidsbestämt mål? OM ni känner att ni har det, häng på mig nu! Det kommer hända så grymt bra grejer med era kroppar på bara 3 månader, så varför inte bara köra!?

Lämna er comfort-zone nu och våga köra!

YOU CAN DO IT

2013-03-11 @ 18:33:00
När jag var ute och sprang så flög det runt så sjukt många tankar i huvudet.

Det finns så mycket som jag vill göra! Men när man går runt med ett självfötroende som knappt existerar så blir det aldrig något gjort. Jag har bestämt mig för att det är dags att lämna min COMFORT-ZONE nu.

Steg för steg ska jag lämna den och ta mig an saker som jag bara tror andra kan göra. KAN HON/HAN/DEN/DET, SÅ KAN JAG OCKSÅ! Sluta jämföra mig så himla mycket med andra hela tiden, det finns inget som suger musten ur en så mycket som när man jämför sig med andra!

Jag ska börja våga sätta upp lite fler långsiktiga, men även kortsiktiga, mål igen. Att misslyckas finns inte på kartan! Det kanske inte riktigt blir som jag tänkt mig men jag har säkert lärt mig massor på vägen dit.

Jordnötssmoothie

2013-03-10 @ 18:59:07
Jag har verkligen hängt upp mig på det här med jordnötssmör. Idag fick det slinka ner lite i söndagssmoothien. Frusen banan, mjölk och lite hemgjort jordnötssmör. Toppade det hela med lite hallon. Enkelt men så gott.